середу, 16 січня 2019 р.

Семінар у Жовківській ЗОШ#2 про творчість В. Сухомлинського.

Ідеї Василя Сухомлинського є яскравим прикладом і надійним підґрунтям  формування всебічного розвитку гармонійної особистості в моральному, розумовому, фізичному та естетичному вихованні, авторською системою гуманістичних поглядів, що вже стали органічною складовою розвитку сучасної освіти й педагогічної науки в Україні.  Тому 11 січня вчителі Жовківської ЗОШ №2 провели семінар-практикум  «Використання педагогічної спадщини В.Сухомлинського в сучасному навчально-виховному процесі».
Розпочали роботу семінару з виступу вчителя української мови та літератури Жук Л.Р., яка розповіла про «Школу радості» В.Сухомлинського, про основні виховні аспекти у його працях та поділилася досвідом використання оповідань на уроках позакласного читання у п’ятих-шостих класах. Шкільний бібліотекар Ложинська  М.Ррозповіла про нові надходження протягом минулого року праць та творів В.Сухомлинського, а також представила книги попередніх років, якими вчителі змогли скористатися протягом семінару.
Стефанишин О.П продовжила тему булінгу в сучасній школі на основі творів художньої літератури (на попередніх засідання педагогічної ради Василишина Т.С. розповіла вчителям про прийнятий закон і пояснила, як він стосується усіх учасників освітнього процесу ), провела гру «Права дитини». Учителі були поділені на шість груп, кожна одержала 2-3 оповідання В.Сухомлинського та Конвенцію ООН «Про права дитини». Опрацювавши твори, учасники семінару з’ясовували, які статті Конвенції порушено у поданих текстах (учителі іноземних мов одержали текст англійською). У наступній грі «Робота за ролями» кожна група одержала різні завдання:  інсценізувати казку «Курча та Півень»(учителі початкових класів), дати поради головним героям, написати власне продовження, підібрати вислови В.Сухомлинського , які б підтверджували ідею оповідання.
Моравська О.М. провела аналіз методичних праць  В.Сухомлинського та розповіла про відмінності сприймання ідей його сучасниками та сьогоднішньою освітянською спільнотою. розробила гру «Про що писав Сухомлинський». Учасники семінару теж одержали тексти творів. Опрацювавши матеріал, кожна група повинна була визначити  знання, які може одержати дитина за змістом; філософія для дітей; філософія для дорослих, а також підібрати прислів’я або приказку, які б підтверджували сказане.
Лимич З.М. розповіла про вражаюче вміння В.Сухомлинського розповідати казки дітям. Учитель не тільки зачитала твори автора, а й вдало підібрала музику (гру сопілки, подорожі Баби-Яги, спів соловейка, хурделицю).  Учитель запропонувала колегам заспівати улюблену пісню Василя Олександровича «Ой на горі та й женці жнуть».
Канюка М.В  зауважила, що педагогічна спадщина Василя Олександровича Сухомлинського – цілюще джерело людської мудрості, любові, золоті розсипи цінних педагогічних думок, спостережень і порад.  Підсумовуючи роботу вчителів , відзначила, що такі  форми роботи, які продемонстрували вчителі, дають можливість розвинути мовлення учнів, фантазування, активізувати творчість та креативність, навчити людяності та любові до ближнього.  Мирослава Володимирівна запропонувала колегам скласти сенкан за темою семінару та записати його на трикутному октаедрі (кубик Блума).



Немає коментарів:

Дописати коментар